REKLAMA W GOOGLE? - Górnicki Invest - Coaching, Consulting, Szkolenia, Marketing, Reklama
11465
post-template-default,single,single-post,postid-11465,single-format-standard,mkd-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,burst-ver-1.4.1, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,woocommerce_installed,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Reklama AdWords wywołuje sprzeczne emocje – dla niektórych to idealny sposób na zareklamowanie swoich produktów czy usług, a dla innych zbyt duży i nie do końca potrzebny wydatek. Dzięki tej formie reklamy możemy bowiem zdobyć potencjalnych klientów lub wygenerować ruch na naszej stronie internetowej.

Na czym polega? Reklama w Google rozliczana jest za koszt pojedynczego przekierowania. Oznacza to, że im większy budżet, tym większa liczba osób odwiedzi naszą witrynę. Jeżeli zmniejszymy budżet, szansa na to, by zachować obecną liczbę przekierowań, jest bardzo mała. Jednakże warto zacząć przygodę z reklamą w Google od mniejszego, ale rozsądnie wyliczonego budżetu.

Każde słowo kluczowe posiada własną cenę za przekierowanie, uzależnioną od wielu czynników (m.in. pory dnia, natężenia działań reklamowych konkurencji, skutecznej optymalizacji kampanii, którą prowadzić powinniśmy każdego dnia). Różnica w koszcie za pojedyncze przekierowanie wśród słów kluczowych jest na tyle duża, że rozsądne zaplanowanie kampanii jeszcze przed jej uruchomieniem może pomóc nam wiele zaoszczędzić.

Ważną kwestią są koszty takiej reklamy. Nie ma określonej wysokości budżetu, który powinniśmy przeznaczyć na kampanię. Różnica uwidoczni się dopiero w rezultatach, które uzyskamy w ramach przeznaczonych na ten cel środków. Budżet powinniśmy dostosować do możliwości finansowych, witryny internetowej, efektów które chcemy osiągnąć, wymagań branży w której działamy.

Reklama w Google jest dynamiczna. Jeżeli nie jesteśmy przekonani co do jej skuteczności, potrzeby zastosowania czy też efektów, które dzięki niej uzyskamy, możemy rozpocząć od mniejszego, rozsądnie dobranego budżetu. Jego zwiększanie uzależnimy wówczas od wyników, które uda nam się osiągnąć.

Optymalizacja kampanii AdWords jest procesem permanentnym. Szansa na zanotowanie znaczącego wzrostu liczby klientów lub zapytań w pierwszych tygodniach jest stosunkowo niska. Jedna pozyskane w trakcie trwania kampanii statystyki pozwolą zebrać niezbędny materiał, dzięki któremu dostosujemy witrynę internetową do wymagań potencjalnych klientów czy też wprowadzimy w kampanii zmiany dążące do wyeliminowania nieskutecznych strategii.

Skutecznie prowadzona kampania przyniesie nam zdecydowanie większe korzyści. Jednak warto zatrudnić profesjonalistów. Straty spowodowana nieprofesjonalnie zaplanowanej strategii może okazać się większa, niż kwota, którą musielibyśmy zapłacić agencji. Dokładając do tego brak rzetelnej analizy zebranych danych, brak wprowadzanych zmian podyktowanych posiadanymi materiałami czy też zaniedbanie optymalizacji własnej strony internetowej okazuje się, że nie tylko straciliśmy pieniądze, lecz także czas.

Ile powinna kosztować praca specjalisty? Jest to zagadnienie dość skomplikowane. Warto zapoznać się z ofertami i wybrać najkorzystniejszą finansowo. Ale pamiętajmy – nie zawsze najtańsza oferta będzie najefektywniejsza.

Określenie budżetu bez zaznajomienia się z promowaną branżą nie jest możliwe. W przypadku sklepu internetowego kluczową kwestią jest marża nałożona na produkty, ich ilość oraz potencjalne zainteresowanie klientów. Najskuteczniejszym rozwiązaniem jest wybór wraz ze specjalistą takiego budżetu, który pozwoli sprawdzić efekty jakie jesteśmy w stanie wygenerować bez konieczności inwestowania całej posiadanej kwoty.

Analiza pierwszych tygodni kampanii pozwoli określić potencjał branży oraz najefektywniejszy budżet.

Rozpoznawalność marki ma wpływ na budżet, zasięg reklamy, a co za tym idzie zwiększenie zysków. Nie ma możliwości, aby budżet przeznaczany na kampanię linków sponsorowanych był za duży. Im większy, tym więcej możliwości i bardziej zauważalne efekty. Na początku jednak trzeba przemyśleć strategię oraz zaplanować działania na kilka miesięcy do przodu. Optymalizacja kampanii jest procesem długotrwałym.

W skrócie:

  • Reklamujesz się poprzez użycie dowolnych słów kluczowych.
  • Reklamy mogą się wyświetlać na górze i pod wynikami wyszukiwania Google lub w kolumnie po prawej.
  • Reklama działa od razu.
  • Możliwość reklamowania się w wynikach wyszukiwania Google, onet.pl, wp.pl, interia.pl i innych.
  • Możliwość skierowania reklamy na dany region (np. na Polskę, Śląsk czy Wrocław)
  • Płacisz tylko za pozyskanie potencjalnego klienta (kliknięcie), nie za wyświetlenie reklamy.
  • Cena za słowo kluczowe jest m.in. uzależniona od popularności słowa wśród innych reklamodawców.
  • Nie przekroczysz ustalonego budżetu.
  • AdWords jest zaawansowanym i skomplikowanym narzędziem reklamowym, tylko z pozoru prostym i niewymagającym nadzoru i dużego wkładu pracy. Współpracując z profesjonalistą zaoszczędzisz czas i pieniądze.
  • Kampanie tworzone przez Certyfikowanego Specjalistę Google AdWords zapewniają zgodność z regulaminem Google
  • Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz sprawdzić ile zakupów zostało wykonanych przy pomocy reklamy AdWords i na tej podstawie określić budżet docelowy.
  • Na pozycję reklamy wpływa nie tylko stawka za kliknięcie, ale także Wynik Jakości (Quality Score).
  • Przeznaczając określoną kwotę na kampanię, przeznaczasz ją na kliknięcia. W zależności od konkurencyjności fraz oraz popularności tematu, budżet może zostać wydany w planowanym lub dłuższym czasie, ale nigdy wcześniej. Jeśli więc planujemy kampanię na miesiąc to będzie ona trwała minimum miesiąc lub dłużej.

 

Jesteśmy specjalistami w dziedzinie Reklamy Google AdWords – skontaktuj się z nami i pozwól, że pomożemy Ci zoptymalizować Twoją reklamę.

Post Tags:
Bez komentarzy

Sorry, the comment form is closed at this time.